okologisknorge.no
Organisasjon
Tjenester
Funksjoner
- Sidemaler
- Arrangementer
- Navigasjonsstruktur
- Medlemsdatabase
- Selvbetjent Økoguide
«Flinke folk, med god forståelse for våre ønsker og behov. Som strekker seg langt for å løse oppgaven.»
Behovet
Økologisk Norge tok et stort steg mot enda mer tydelig kommunikasjon i 2018 ved navneskiftet fra Oikos. Tidligere har flere av prosjektene til organisasjonen hatt egne utrykk, visuell stil og logoer, og ved å samle prosjektene under samme visuelle profil har Økologisk Norge styrket organisasjonens utrykk med en tydelig avsender.
Som en del av den nye kommunikasjonsstrategien, oppstod det også et behov for nye nettsider som kunne fungere som ett felles hjem for alle prosjekter under Økologisk Norge. Et hjem som kan romme alt for en stor organisasjon med en viktig kampsak og mye på hjertet.
Løsningen
Vi har samarbeidet i nesten ti år med Økologisk Norge, og bidratt med å utvikle flere nettsider for organisasjonen. I 2018 utviklet vi helt nye nettsider basert på design og profilmanual av merkevare- og identitetsbyrået Bielke&Yang. Den nye nettsiden for Økologisk Norge har i dag vokst til et omfattende bibliotek med informasjon om organisasjonens aktiviteter, prosjekter og arbeidsområder.
Vi har integrert det som tidligere var eksterne prosjekter inn i okologisknorge.no. For eksempel har Økoguiden, som tidligere var i papirformat, nå blitt til en fullspekket webapplikasjon med oversikt over virksomheter som selger eller produserer økologiske produkter over hele Norge.
Økoguiden gjør det lettere å finne små og store økotilbydere av lokalmat, tjenester og opplevelser. Det er enkelt for aktører med økologisk drift å registrere seg i guiden, og etter at de har registrert seg kan de selv oppdatere profilen sin med informasjon, adresse, bilder og annen informasjon.
Finn ut om vi er en match for deg!
- Simen Wik
- daglig leder
- simen.wik@frameworks.no
- 40400088